poniedziałek, 29 czerwca 2015

S T R A W B E R R I E S

Sezon truskawkowy w pełni :)
Na ryneczku wiadrami ludzie kupuję, głośno liczą ile potrzeba i czy dana ilość kilogramów wystarczy.
Gwar przepychanki i trzeba tylko na kieszonkowców uważać bo to raj dla nich :)


                                                   Lubię ten czas przygotowań truskawkowych smakołyków :)
Wyciągam z kartonów słoiki, myję i przygotowuję, aby nasza domowa spiżarka nie była pusta w sezonie zimowym.




 Truskawki zawsze nam ten przetworowy sezon rozpoczynają. 
 Rok temu był dżemik truskawkowo - cynamonowy, jednak nie przypadł on do gustu moim domownikom(chociaż był bardzo pyszny)  i w tym roku postawiłam na tradycyjne dżemy. 
Udało mi się nawet zrobić 3 buteleczki soku - w zimowe wieczory będziemy zatem rozpieszczać się jego smakiem :)






A Wy zdążyłyście już zamknąć w słoiki truskawkowe pyszności?
Może macie jakieś fajne przepisy na truskawkowe specjały i zechcecie ze mną się nimi podzielić?

A tymczasem ściskam Was mocno i lecę na zdrowy musik truskawkowy :)

D o r o t a


12 komentarzy:

  1. Pyszności! U mnie przetworów nie uraczysz, truskawki za drogie za to dżemy tanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia! Także uwielbiam przygotowywać przetwory, by w mroźną zimę przypomnieć sobie smak letnich owoców :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie spontaniczne te zdjęcia na szybko w trakcie przetworowego szaleństwa :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja z racji tego że kiedyś mieliśmy truskawkową plantację , za truskawkami nie przepadam :( Sama rozumiesz heheh :) A twojej rodzince życzę smacznego :) Buziulki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NO tak co za dużo to niezdrowo :) Ja gdy byłam dzieckiem jadłam dużo jajek na twardo - do dzisiajj czuję wstręt, chociaż zdarza mi się zjeść - ale to sporadycznie.
      ściskam

      Usuń
  4. Mmm pycha, ja też robiłam w tym roku swoje pierwsze przetwory i jestem niesamowicie ciekawa czy się zawekowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wekowałaś je potem? Ja tak i z ok 20 słoików nie zamknął się tylko jeden :)

      Usuń
  5. Wygląda baardzo smakowicie:) Ja w tym roku robiłam sos truskawkowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulyntolyna a jak robiłaś ten sos? jestem ciekawa

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA TWÓJ KOMENTARZ :)